Listing 1 - 10 of 51 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Objectives of teaching --- didactiek --- leerdoelstellingen --- #gsdbP --- Academic collection --- doelstellingen --- leerdoelen --- basisonderwijs --- 37.013.2 --- 37.013.2 Pedagogiek: doelstellingen --- Pedagogiek: doelstellingen --- Didactic strategies --- onderwijs --- 37.012
Choose an application
leerdoelen --- didactiek --- 454.1 --- didactiek - doelstellingen --- takenboek --- 454 ) Didactiek - algemeen
Choose an application
Choose an application
#KVHB:CD-ROM --- #KVHB:Projectmanagement --- #KVHB:Projectwerking --- Contains audio-visual material --- 454.1 --- Doelen --- Doelstellingen
Choose an application
De reeks Algemene en Vergelijkende Onderwijskunde heeft in de eerste plaats ten doel belangrijke buitenlandse bijdragen van algemeen - en vergelijkend - onderwijskundige aard gemakkelijker toegankelijk te maken voor allen die praktisch en theoretisch bij het onderwijs zijn betrokken. Studies voor het onderwijs in binnen- en buitenland uit eigen taalgebied zullen eveneens in deze reeks worden opgenomen. Behalve aan vergelijkend-onderwijskundige studies, zal o.m. aan publicaties over de theorie en de doelstellingen van het onderwijs, het onderwijs- management, de onderwijstechnologie, de methoden van onderzoek van het onderwijs, de begeleiding van het onderwijs, de psychologie van het onderwijs, de sociologie van het onderwijs en de economie van het onderwijs bijzondere aandacht worden geschonken. In de reeks is nadrukkelijk gestreefd naar een nauwe Belgisch-Nederlandse samenwerking.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- leerdoelen --- Objectives of teaching --- didactiek --- leerdoelstellingen --- 37.013.2 --- #GSDBP --- #WWIS:AGGR --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Formation Opleiding --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- 454.1 --- Leerdoelen --- Onderwijs --- Pedagogie --- doelstellingen : taxonomie (ler) --- 111967.jpg --- 111968.jpg --- Onderwijskunde --- Taxonomie --- 37.013.2 Pedagogiek: doelstellingen --- Pedagogiek: doelstellingen --- Doelstellingen --- 371.3 --- #gsdbP --- 454.1 ) Doelstellingen van didactiek --- affectieve opvoeding --- classificatie --- didactische principes --- leeplanontwikkeling --- onderwijsdoelen --- onderwijskunde --- organisatieprincipes --- taxonomie --- Doelen --- Didactiek --- Cognitieve opvoeding --- 453.2 --- pedagogiek (gez) --- cognitieve opvoeding --- Doelstelling --- Leerdoel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
If only we could do a better job of helping students at "connecting the dots," theological educators commonly lament. Integration, often proposed as a solution to the woes of professional education for ministry, would help students integrate knowledge, skills, spirituality, and integrity. When these remain disconnected, incompetence ensues, and the cost runs high for churches, denominations, and ministers themselves. However, we fail in thinking that integrating work is for students alone. It is a multifaceted, constructive process of learning that is contextual, reflective, and dialogical. It aims toward important ends--competent leaders who can guide Christian communities today. It entails rhythms, not stages, and dynamic movement, including disintegration. Integrating work is learning in motion, across domains, and among and between persons. It is social and communal, born of a life of learning together for faculty, staff, administrators and students. It is work that bridges the long-standing gaps between school, ministry practice, and life. It's a verb, not a noun. Here a diverse group of theological educators, through descriptive case studies, theological reflection, and theory building, offer a distinctive contribution to understanding integrating work and how best to achieve it across three domains: in community, curriculums, and courses--
Theology --- 268.222 --- Education, Theological --- Theological education --- Christian education --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Study and teaching. --- Study and teaching --- Theology. --- Christian theology --- Theology, Christian --- Christianity --- Religion
Choose an application
"Religious Education: Perspectives, Teaching Strategies and Challenges attempts to conceptualize the depth and complexity of religious education through Michael Polanyi's notions of personal knowledge and the tacit dimension of knowledge. In Israel, some non-religious Jewish families enroll their children in kindergartens of the state religious education system, even though they do not belong to the mainstream religious community. The authors offer an ethnographic study of the sociological-educational processes taking place in these kindergartens. The closing chapter discusses the possibilities for learning from Christian spirituality in the framework of a post-modern European university"--
Religious education. --- Religious education --- Moral education --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Education --- Ethics --- Theological education --- Research --- Polanyi, Michael, --- 268.222 --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes)
Choose an application
Onderwijsfilosofie --- Onderwijs --- Pedagogiek --- 454.1 --- Beleid --- Handelen --- Nederland --- Pedagogische vorming --- Provincie West-Vlaanderen --- Doelstellingen --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Choose an application
-02-12976-9
Curriculum planning. --- leerdoelen --- Didactics --- didactiek --- leerdoelstellingen --- Curriculum planning --- 450.4 --- 454.1 --- Didactiek --- Doelen --- Onderwijskunde --- classificatie --- taxonomie --- doelstellingen --- 450.45 --- didactisch proces --- leerprocessen --- leerresultaten* --- onderwijs --- #gsdbP --- 37.03 --- Curriculum development --- Education --- Instructional systems --- Planning --- 37.03 Talentontwikkeling. Algemene ontwikkeling --(algemeen) --- Talentontwikkeling. Algemene ontwikkeling --(algemeen) --- Doelstellingen --- (zie ook: Pedagogiek) --- Leerplanontwikkeling --- Curricula --- Design --- 454.1 ) Doelstellingen van didactiek --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Listing 1 - 10 of 51 | << page >> |
Sort by
|