Listing 1 - 10 of 51 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Praktische leidraad voor het formuleren van leerdoelen
Authors: ---
ISBN: 9030946504 9789030946502 Year: 1975 Publisher: Leuven Wolters

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leerdoelen formuleren : tekstboek
Authors: ---
ISBN: 900213407X 9002134061 Year: 1976 Publisher: Antwerpen Standaard Wetenschappelijke Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bildung und Erziehung in der Industriegesellschaft : pädagogische Soziologie in Problemübersichten und Forschungsberichten
Authors: ---
ISBN: 353111087X 3322835235 Year: 1973 Publisher: Opladen Westdeutscher Verl.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Smart. : de eerste stap op weg naar het bereiken van uw doelen.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9080753823 9789080753822 Year: 2006 Publisher: S.l. Ideeën & Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Taxonomie van een aantal in het onderwijs gestelde doelen : een systematische classificatie van expliciet gewenste leerresultaten : I. het cognitieve gebied
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 900211396X 9023780078 9002117191 Year: 1971 Publisher: Antwerpen Standaard Wetenschappelijke Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De reeks Algemene en Vergelijkende Onderwijskunde heeft in de eerste plaats ten doel belangrijke buitenlandse bijdragen van algemeen - en vergelijkend - onderwijskundige aard gemakkelijker toegankelijk te maken voor allen die praktisch en theoretisch bij het onderwijs zijn betrokken. Studies voor het onderwijs in binnen- en buitenland uit eigen taalgebied zullen eveneens in deze reeks worden opgenomen. Behalve aan vergelijkend-onderwijskundige studies, zal o.m. aan publicaties over de theorie en de doelstellingen van het onderwijs, het onderwijs- management, de onderwijstechnologie, de methoden van onderzoek van het onderwijs, de begeleiding van het onderwijs, de psychologie van het onderwijs, de sociologie van het onderwijs en de economie van het onderwijs bijzondere aandacht worden geschonken. In de reeks is nadrukkelijk gestreefd naar een nauwe Belgisch-Nederlandse samenwerking.


Book
Integrating work in theological education
Authors: --- --- ---
ISBN: 9781498278799 9781498278812 9781498278805 1498278809 1498278817 1498278795 Year: 2017 Publisher: Eugene, Oregon : Pickwick Publications,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

If only we could do a better job of helping students at "connecting the dots," theological educators commonly lament. Integration, often proposed as a solution to the woes of professional education for ministry, would help students integrate knowledge, skills, spirituality, and integrity. When these remain disconnected, incompetence ensues, and the cost runs high for churches, denominations, and ministers themselves. However, we fail in thinking that integrating work is for students alone. It is a multifaceted, constructive process of learning that is contextual, reflective, and dialogical. It aims toward important ends--competent leaders who can guide Christian communities today. It entails rhythms, not stages, and dynamic movement, including disintegration. Integrating work is learning in motion, across domains, and among and between persons. It is social and communal, born of a life of learning together for faculty, staff, administrators and students. It is work that bridges the long-standing gaps between school, ministry practice, and life. It's a verb, not a noun. Here a diverse group of theological educators, through descriptive case studies, theological reflection, and theory building, offer a distinctive contribution to understanding integrating work and how best to achieve it across three domains: in community, curriculums, and courses--


Book
Religious education : perspectives, teaching strategies and challenges
Author:
ISBN: 153615833X 9781536158335 1536158321 9781536158328 Year: 2019 Publisher: Hauppauge, New York : Nova Science Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Religious Education: Perspectives, Teaching Strategies and Challenges attempts to conceptualize the depth and complexity of religious education through Michael Polanyi's notions of personal knowledge and the tacit dimension of knowledge. In Israel, some non-religious Jewish families enroll their children in kindergartens of the state religious education system, even though they do not belong to the mainstream religious community. The authors offer an ethnographic study of the sociological-educational processes taking place in these kindergartens. The closing chapter discusses the possibilities for learning from Christian spirituality in the framework of a post-modern European university"--


Book
Tussen wens en werkelijkheid : de pedagogische dimensie van de school : opbrengsten van vijf jaar Kortlopend Onderwijsonderzoek (1998-2002)
Authors: --- ---
ISBN: 9044115642 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The idea of a university : the integral text unabridged
Authors: ---
ISBN: 9781901658767 1901658767 9781901658750 1901658759 Year: 2009 Publisher: Dublin : Ashfield,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 51 << page
of 6
>>
Sort by